fredag 10 oktober 2014

Blommig Fredag - Sommarens projekt !

Sommarens projekt ! ........ är veckans utmaning på blommig fredag. 

Den första portalen har blivit byggd. Ville ha en enkel variant så armeringsjärn och trädstolpar passade in i min smak. 


Jag har flyttat en klematis Summer snow till den ena sidan och köpt en ny till den andra. Tyvärr växte det inte till sig så bra i år men till nästa år så hoppas jag ju det.

Känner mig jätte nöjd med portalen . 

Vill ni kika på fler sommar projekt så titta in hos Helena med bloggen Bland rosor  och bladlöss.

Klicka bara på bilden nedan . 


Lena/

21 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Klart du inte kan vara annat än nöjd med den fina portalen. Klematis blir tjusigt.
Allt gott
Anette

Piasofia sa...

Vilken läcker portal! Snyggt med armeringsnätet! En sån skulle jag utan tvekan kunna tänka mig.
Må så gott!

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Visst är det kul när man känner sig så där nöjd i sin egen trädgård!
Blir säkert jättefint!
Trevlig helg!
Hälsningar Ewa :)

Anette i Torsåker sa...

Det kommer att bli perfekt. Snart behöver du utöka pergolan för den klematisen blir hur stor som helst.
/Anette

Unknown sa...

Flott å kunne lage en bue akkurat etter egen smak. Her kan det vokse mye vakkert:)

Maribel sa...

Den är fin, och Summersnow är en vacker klematis, det kommer att bli fint, den blommar så länge. Trevlig helg!

Maribel sa...

Den är riktigt fin, och med Summersnow kommer det att bli ännu finare. Trevlig helg!

Inger sa...

Armeringsjärn är så snyggt och perfekt till klematis.
Kram

Tittis trädgård sa...

Jättefin portal! Din Summersnow kommer säkert igång ordentligt nästa år, för de växer verkligen fort. Snart är hela portalen översållad av vita blommor.
Trevlig helg/ Titti

Rosor och ruiner sa...

En fin portal, det är snyggt med armeringsjärn. Det kommer bli läckert med klematis växande där!

Kram Gunilla

Carita och Bertel sa...

Armeringsjärn och trä, det är en toppenkombination, går att använda till mycket. Ha en fin helg. Carita

Merja sa...

Ser jätte fint ut!! Smälter in i omgivningen.
Trevlig helg!

Evas Kvarnaro sa...

Perfekt fin portal och med klematis blir det riktigt vackert.
Bara så du vet att Summersnow blir otroligt stor,
den kan 'ta över' hela portalen.
Ja allt är ju en smaksak, men självklart kan man 'hålla efter' den. Min summersnow har fått växa fritt och man kan tro det är flera klematis där, men så vill jag ha det, fast den 'skräpar' ju ordentligt (snöar).
Så man fattar namnet, *fniss*

Trevlig helg/ Eva

AnnA sa...

Hej Lena!
Liknande portaler har vi i vår trädgård. Armeringsmattor är en välsignelse för klätterrosor och clematis.
Trevlig helg!
Hälsn
AnnA

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Härligt med portal och så fint när den kommer att grönska... och blomma!
Allt gott!
/Katarina

Meta sa...

Det blir säkert väldigt bra, den tar nåt år på sig att komma igång men sen bara sprutar det grenar och blommor.
Ha en fin lördagskväll
Kram Meta

Högagärde sa...

Jättefin och jag antar att du kommer att göra fler.

Ha en fin trädgårdssöndag
Elisabeth

Isas Trädgård sa...

Jättefin portal - förstår att du känner dig nöjd - blir kanon när Summer Snow klär in den nästa sommar !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Veronica sa...

Det är klart att du är nöjd! Superfin.... Jag har nästan en exakt likadan ;)

Nästa år så kommer säkert klematisen klänga hej vilt över den !

//Veronica

Anette sa...

Jättefin! Tror inte du behöver oroa dig. Den clematisen kan växa ;) Jag brukar klippa min så att vi kan komma in på uteplatsen. Kram Anette

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Klematis er lunefulle planter. Ikke alle vil vokse - og noen dukker opp etter at de er glemt!
Flott pergola, skal bli spennende å se ha som slynger seg i den til sommeren.
Ha ei flott uke!