fredag 19 september 2014

Blommig Fredag - Sommarplåga

Sommarplåga är utmaningen den här veckan på Blommig Fredag. Ångrar mig att jag inte fotat så mycket den här säsongen. Men gamla bilder från andra år får duga. 
För nåt år sen tröttnade jag så enormt på den sibiriska vallmon som ploppade upp lite då och då och här och där . Den blev då en riktig sommarplåga kan man säga. Ja, jag var helt säker på att jag aldrig ville ha den i min trädgård igen . Jag fick ett ryck och rensade bort den nästan överallt som jag nu har ångrat .

 Men så kan det vara.....

En kombination med daggkåpa är ju riktigt fint . 

 Orange , vita gula . 



Klicka på bilden nedan om du vill titta på fler sommarplågor hos Helena som har hand om blommig fredag.



Kram från Lena

9 kommentarer:

Lena/isklockan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lena/isklockan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rost och rädisor sa...

Vacker vallmo och så snygg kombo med daggkåpan. Har annars dubbla känslor för vallmo just för att den verkligen frösår sig överallt och blomningen är kort, men samtidigt är de ju så underbara.
Ha det så gott i helgen
Anette

Veronica sa...

Ja de fär vallmona har jag i varje fall en "hatkärlek" till... Vackra men lätt att bli fel !
Om mat tar bort och sen ångrar så behöver man inte bli ledsen...
De kommer nog alltid tillbaka ;)

Meta sa...

De är jättesöta på rätt plats.
ha en fin lördag
kram Meta

Mias Trädgård sa...

Haha, ja, jag kan hålla med, både att de är fina men att de kan bli lite för mycket! Fina på rätt ställe, visst! Ha en skön helg! :) Mia

Lotta sa...

Det där kan jag hålla med om. I grönskan nere i dungen är den perfekt men dyker den upp i min lilarosa romantiska rabatt så blir den en plåga ( gissa var den poppar upp mest!).
Kram

Rosor och ruiner sa...

Jaså du är tillbaka i Blogglandia! Det blev ett långt avbrott, men vi syns ju på Insta istället!
Ha det gott!
Kram Gunilla

livihagen.blogspot.com sa...

Jeg har også denne i hagen og synest den er flott. Den står i et bed som er omgitt av sement på alle kanter. Da må den kanskje forbli der og ikke plantes i andre deler av hagen :-)