onsdag 17 september 2014

Blommig Fredag - Premiär

Hejsan !

Hastigt blev jag sugen på att hoppa på Blommig Fredag igen . Nästan en vecka försent men vill gärna vara med från början så jag gör mitt bidrag nu. Har inte bloggat på väldigt länge .

Höstens första tema blir "Premiär".

Har kikat runt på flera bloggar nu och sett att många valt att tolka "premiär" med en växt som blommat för dem för första gången eller en helt ny växt i trädgården. Likaså gör jag.

Det blir strålrudbeckian Goldsturm som får stå modell !!


Alldeles ny för i år i min trädgård.


En riktigt favorit har den blivit .


Gillar den enormt mycket.



Klicka på bilden nedan så kommer ni till Helena med bloggen Bland rosor och bladlöss . Där kan ni läsa mer om temat , kanske vara med men även kika runt bland bloggarna och se fler tolkningar av "premiär"



Kram från Lena

4 kommentarer:

Jord under naglarna sa...

Hej! Vad roligt att "se" dig igen! Strålrubeckian är en riktig goding.

Hélena sa...

Men vad roligt att du hänger på :-)
Vilken härlig glad färg!
Kram Hélena

Evas Kvarnaro sa...

Ja det var ett tag sedan, välkommen igen.
Håller med om Rudbeckian Goldstern
den är riktigt häftig.
Det är fjärde året som den 'bor' hos mig, vi trivs ihop.
Må väl/ Eva

Tittis Trädgård sa...

Vilka härliga små solar som man blir glad av:-)