onsdag 28 oktober 2009

Fint väder....

....har det varit i två dagar nu. Så himla härligt när solen hälsar på så jag kände starkt behov av att gå ut i trädgården och fota lite.
Bladen på lammöron....

och silverarv är så vackra än.

Nu har vi börjat ta bort buskarna framför vedboden. Vi har en liten uteplats där som vi ska sätta ett insynsskydd istället ( till våren ) och där en honungsros ska få klättra.

Så här såg det ut innan...

Här kommer lite bilder på lite trädgårdspynt.







Nu ska jag tillbringa eftermiddagen med att förbereda lite inför yngsta dotterns halloween fest. Hon och bästisen har festen tillsammans och ni må tro att det har planerats här en tid nu. Tio tjejer tillsammans blir det som först kommer att gå till bästisens stora syster för att kläs och målas. Sen kommer de hit och äter pizza och lite annat smått och gott och ruskigt kanske jag ska säga. Sen kommer det att bli spöktiming senare av mina äldsta barn. Ho Ho....

Kram från Lena/isis

2 kommentarer:

Anette sa...

Vad fint det blev på trappan! Lammöron är tacksamma, de är fina nästan hela öret. Jag brukar alltid gräva upp några och använda i mina höstplanteringar. Spännande och kul med Halloweenfest. Hoppas du får smaka lite godis! /kram Anette

Viola sa...

Vilka härliga höstbilder, lycka nu till på utlottningen, håller tummarna och ha en fin torsdag, kram VIOLA