onsdag 27 januari 2010

Groddbox

Igår när jag var till sjukhuset passade jag på att ta en sväng till Plantagen  bl a för att köpa en groddbox. Har ju varit sugen att testa det efter att ha läst i en del bloggar om det.



Jag har inte hunnit med att så fröna än. Måste läsa på lite först om HUR man ska sköta dem . Det verkar som om de ska sköljas en massa gånger :)

Jag börjar med en sort så får jag se sen vad jag tycker , nämligen Alfalfa .



Jag köpte även en vit julros. De sålde dem lite billigare nu än före jul . Jag ska sätta ut den i nån rabatt sen till våren. Och så följde en liten vit primula , såjord och sålådor med hem också.


5 kommentarer:

AnnCharlotte sa...

Det "gror" en liten tanke om att starta lite groddning även hos mig ;) men som mycket annat hos mig...det kanske bara blir en tanke......fast det är ju himla gott.

andré sa...

Hehe, jag gjorde samma sak igår- körde inom Plantage och köpte två groddboxar, samt solrosfrön och broccolifrön. Solrosfröna verkar redan vara på gång att öppna sig. :-)

Gela sa...

Har försökt hålla mig från att åka till Plantagen en tid. Brukar komma hem med så många saker jag tycker att jag behöver.... tex en groddbox. Det skulle ej vara så dumt. Hm..Ha en fin fin kväll/Gela

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs!! härligt attså lite själv, med sugen på att börjas lite smått!!! Har ialla fall börjat att köpa lite vårigare blommor o planerat om lite!
Fint julkort på dina barn ovan!!
Kramis ♥

NinaH sa...

Groddar är gott! Väl värt "besväret" (som inte är så stort besvär... faktiskt!;-)...)
Härligt med vita blommor!