fredag 4 november 2011

Blommig Fredag - Det är en fälla

" DET ÄR EN FÄLLA "  skulle alla små insekter kunna säga när de närmar sig den här kött / insektsätande växten. Om jag inte minns fel så heter den flugtrumpet och när man närmade sig den med ett finger så  reagerade den med att " dra ihop sig " .


Jag tyckte nog den var svår att sköta. Men blir sugen att köpa en igen. 

Vill ni titta och läsa mer om temat " Det är en fälla " så klicka HÄR så kommer ni till Katarina som har hand om Blommig Fredag.


Idag är det sista dagen på min utlottning . Klicka HÄR om nån vill vara med .

Kram

16 kommentarer:

Anette sa...

Vilka fina färger de finns i, de där flugfällorna!
/Anette

Gunilla sa...

Oj den ser verkligen snygg ut och insekterna förstår jag dras till den vackra blomman.
Vilken död, uj.

Ha det gott
Gunilla

AnnCharlotte sa...

De är häftiga men jag och mina barn lyckas aldrig hålla dem vid liv så länge.....
Ha det bra :)

Ruben sa...

Wow, vilket praktexemplar. Försåtligt vacker fälla!

Trevlig helg!
/Ruben

Cika sa...

Vilken dekorativ fälla!
Trevlig helg!
/Cika

Channal sa...

Oj vilken köttätare! Har jag aldrig tidigare sett! Läcker o lite kul krukväxt!
Fin kväll till dig... Kram Anna

easygardener sa...

I love carnivorous plants. They are very beautiful traps!

Rosor och ruiner sa...

Vilket monster! Tog den spindlar månne också, då vore det något för mig =)

Lisa sa...

Riktigt läcker är den ! Ha en skön helg
Lisa/Lisas trädgård

Sabelhagens Olivlund sa...

Läckert tolkning!
Kram Maria

Margot sa...

Den är riktigt vacker faktiskt! Har försökt några gånger med köttätande växter men de trivs inte hos mig utan dör efter ett tag:)
Ha en fin helg!
Kram Margot

Mia sa...

Åååh, jag vill också ha en sån! Visste inte att dom fanns och nu har jag sett flera. Dom ser störthäftiga ut :)

Gela sa...

Vilka vackra bilder av den fällan. Såna har jag inte haft hos mig. kanske dax snart. Ha en fin helg/Gela

Britt sa...

Förstår om insekterna blir nyfikna den har ju så fina färger//Britt

Katarina sa...

Doftar bladen något eller är det färgerna insekterna dras till? -Intressant växt!
Önskar dig en underbar helg!

STENLYCKA sa...

Vilken fälla tänk att vara insekt och bli uppäten av en så vacker växt.......du vet inte om den äter små möss? Börjar bli dags att sätta ut sådana i vårat förråd? Tänk jag har missat din tävling har varit lite seg sedan jag kom hem från Grand Canaria, blev rejält förkyld, tyckte väldigt synd om mig själv....
Ha en bra helg!
Många Kramar till goa dig!!!
Raina