lördag 7 april 2012

Stratifieringen lyckades !!

Tänk att aklejorna gror !! Det som jag var så fundersam på för nån månad sen. Ja, med tanke på stratifieringen ........De fick stå ute i flera veckor och efter ungefär en vecka inne i värmen grodde det . Det är inte direkt många men några Black Barlow , nån vit och nån guldakleja som grott. Ingen rosa ännu.....

Kul är det i allafall . 

Sen har gurkorna grott...efter bara några dagar. Vilken växtkraft . 

Påskafton har varit härlig . En del av barnaskaran med respektive har varit hos oss. Vi har ätit, spelat spel och haft det så mysigt man bara kan.

Kram

9 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Vilken växtkraft!
Mysigt att samlas familjen och spela spel och umgås - det är det man skall ha påsken till! Hoppas ni får fortsatt mysigt!

Ulrika sa...

Vad kul att der gror, jag har också sått aklejor men glömt mina ute,ska ta in dom imorgon då kanske!Kul med familjemys!

Kram Ulrika

Helens trädgård sa...

Man blir såååå lycklig då frösådderna börjar gro efter sin utevistelse :=)


Glad Påsk!

Ann-Sofie sa...

Jag beundrar ditt tålamod. Jag måste säga att stratifiering inte är min favoritgrej. Det som inte gror utan tenderar att få vara så. Grattis till dina groddar!

Hélena sa...

Grattis! Man blir ju så glad när man lyckas med stratifiering. Jag fick fyra frön av 15 av jätteverbenan som grodde. Gissa om jag vårdar dom ömt :-)
Ha det bäst!
Kram Hélena

Knatten sa...

Visst är det roligt när man lyckas!!! Gurkfröerna jag vann av dej har grott och blivit höga o sliddriga o jag står som ett frågetecken och undrar hur jag ska fortsätta. Måste ju spaljera upp dom på nåt sätt. Men kul är det. !!!! /Knatten

Channal sa...

Ah det växer så det knakar! Snart så är den lilla obetydliga helt underbar! God fortsättning på påsken! Kram Anna

Helén sa...

Härligt! Mina står ute än, men är sugen på att plocka in dem:)//helen

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad roligt att det gror! Lycka:). Mina står ute fortfarande, och jag hade inte tänkt ta in dem, men nu blev jag lite sugen...
Ha en fin kväll.
Kram Maria