lördag 26 maj 2012

Vilken dag ...igen

  Har nästan varit ute hela dagen. Började med att sätta den lite senare potatissorten Asterix. Så det är gjort...skönt. 

Den tidiga sorten har kommit upp lite grann . Jag hoppas ju på egen midsommarpotatis i år :-) Ja, man får se hur det blir med den saken .

Sen gjorde vi klätterställning till sockerärterna . Det blev inga sallatsärter i år . Sockerärter är ju också väldigt goda . Istället för att binda snören runt de korsade bambupinnarna borrade vi små hål i dem och band fast bambupinnar längst med , med ståltråd  . Känns lite stadigare än vad vi haft de andra åren.

Upptäckte den första blomman i min egenodlade hängpetunia idag.  Alltid extra kul när det blommar i det man sått själv . 

Ytterligare en sort tulpan blommar fint nu . Här framför rosen Therese Bugnet . Det är den tulpanen som man fick från en trädgårdstidning i höstas. Namnet på den är  " Innuendo " .

  Jag har även sått lite mer men det får jag skriva om i nästa inlägg . Måste ut och svalka mig nu och snart är det väl poängsättning på eurovisionsfestivalen . 

Kram

5 kommentarer:

Hélena sa...

Underbar tid nu och underart att Loreen vann, så bra :-)
Ha det bäst!
Kram Hélena

Skaparglädje sa...

Jag måste också binda upp mina ärtor, brukar alltid göra det för sent när ärtorna blivit för höga.
Ha en bra vecka i din trädgård.

Channal sa...

Så prydligt och fint du har det
Så himla kul med Loreen! Kramar Anna

Cika sa...

Härligt! Fint ärtstöd ni gjort. Jag har inte kommit på hur jag ska göra mitt ännu..men, här fick jag nog inspiration : )
/Cika

Britt sa...

Visst har det varit underbart. Min potatis har börjat att komma upp så här blir det också färsk potatis så småning om//Britt