lördag 18 maj 2013

Växtmarknad

Idag åkte jag och min bästis / arbetskamrat / trädgårdsvän iväg på en växtmarknad.

 Det var rena julafton :)

Dubbel vitsippa " Flora Plena "

Det jag " fick " med mig hem var :

Fingerborgsblomma , lila
Fingerborgsblomma , vanilj / gul , perenn
Flox,  rosa
Akleja , vit
Akleja, rosa
Fjällkåpa
Rosenvial, rosa
Gullviva , gul
Stjärnflocka , rosa
Styvklematis
Pelargon " Frithiof "
Dubbel vitsippa FLORA PLENA

Fjällkåpa


Pingstafton och årets första grillning . Härligt !!!

Kram

7 kommentarer:

Nora sa...

Åh, va kul med växtmarknad! Grattis till dina fina fynd!

Ninnis sa...

Vilka underbara bilder...=)
Många fynd...!!!

Trevlig Pingst !!!

Kram Ninni

Hélena sa...

Vilken lycka! Grattis till alla fina plantor.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Charlotta sa...

Bättre än julafton skulle jag säga. Att få hem nya fina växter är så inspirerande och så länge glädjen varar sen. :))

Evas Kvarnaro sa...

Vilken lycka! Så trevligt att få åka med en vän på växtmarknad.
Vilken hög med fina blommor, det blir till att kavla upp armarna.
Kul med jul-afton mitt på året.

Kram må gott/ Eva

Anonym sa...

Så mycket fint du har köpt. Det är kul att vara ute på utflykt med någon som har samma intresse.
Kram Birgitta

Carina sa...

Härligt! Då har du en del att göra framöver:)