lördag 2 oktober 2010

Plantagen

Häromdagen köpte jag några halva priset plantor på Plantagen. Det fanns inte så mycket kvar . Skulle vilja ha haft nån ros men de som var kvar var ingen som jag fastnade för. MEN jag är jätte glad , för det fanns syrenhortensia kvar. Precis en sån som jag har tänkt köpt till våren så det passade ju jätte bra. Lite annat som följde med hem var kärleksörten  " Matrona " , två alunrot , klematisen Pillu´ och 25 st lökar av tulpanen " Angelique ".  Nu i eftermiddag så har jag pysslat lite ute i trädgården . Flyttat runt lite på perenner och planterat det som jag köpte.

Alunroten har så vackra färger. Men vad heter den ?? Nån som vet. Tror inte det stod nåt namn på den , måste ut och kika på krukan...:-)

Nu hade jag verkligen besvär med att få in bilden i inlägget. tog jätte lång tid. Fick lite otrevliga vibbar från hur det var på TB den sista tiden . Bara det inte blir som där :-(

Önskar alla en trevlig lördag kväll.
Kram Lena/isis

4 kommentarer:

Unknown sa...

Fniss, fniss, jag stod också länge och tittade på syrénhortensian på Plantagen i fredags! Fast jag kunde inte bestämma mig... Får se om jag ångrar mig...
Ha det gott,
Charlotta

Bea sa...

Oj, så många fina fynd du gjort och kul med höstplantering och få hålla odlarglädjen vid liv, trots att det går mot en viloperiod.

Hujedamej...om bloggen börjar krångla, inte det minsta skojigt, men det är tydligen flera andra som har haft problem!! Vi skall hoppas på det bästa, att det löser sig!
Kram /Bea

Rosor och ruiner sa...

Ingen aning vad alunroten heter, det finns ju så många sorter! Har köpt flera stycker i höst, de är ju så fina, tänk att jag inte fått upp ögonen för dem förrän nu!
Visst tar det långt tid att ladda upp bilder med det nya systemet..så trist för man vill ju verklgien inte att det skall bli som på TB, trivs ju annars så himla bra med Blogger.

Godastunder-tokigaidéer sa...

Ja såna fynd gillar man, jag var också där och fick med mig hem två hyfsat stora buxboms klot.
Helt ok med 100 kr/st

Ha det gott
Kram Anna