lördag 6 augusti 2011

Rosenknopps / rosen pelargoner

Tre stycken rosenknopps / rosen pelargoner blommar hos mig nu.

En röd....

....och en vit.

Och så antingen Appleblossom rosebud eller Happy appleblossom rosebud . 

Nån som vet skillnaden ??

Mina pelargoner har blommat ganska bra i år MEN många har växt och blivit långa och rangliga. Så till nästa år ska jag komma ihåg att toppa dem mer så de blir lite mer buskiga /täta. 


I går fick jag en sån söt begonia utav våra gäster . Den ser nästan ut som en rosenknopps / rosen pelargon den med :-)

Kram

9 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Så vackra dina pellisar är. jag ÄLSKAR pelargoner...

Kram Anna Vattenkanna

Britt sa...

Vad fint det är med pellisar i år har det varit dåligt av dem här//Britt

Sabelhagens Olivlund sa...

Rosenknoppspelargoner är så fina! Jag har faktiskt aldrig sett en röd. Mina pelargoner har stått ute hela sommaren och tycker väl att det regnat för mycket på dem, men nu har jag ställt in dem i fönstret på altanen.
/Maria

Eva-Lotta sa...

Ooh, underbara pelargoner, såå fina. Mina har växt så bra, och blommar mycket i år. Det verkar vara ett bra pelargon år, kul! Tyvärr vet jag inte skillnaden på de namnen, det kanske är samma? Må så gott, kram/Lotta

Mimi sa...

Jättefina Pelargoner du har!!! Tycker speciellt om apple blossom vad det nu var, men vet inget om skillnaden!! /mimi

Bea sa...

Vackra Pellisar och man kan aldrig få för många av dom :)
Ha ett fint veckoslut! /bea

Suss o Kai sa...

Härliga pelargoner :) och vilken snygg begonia du fick Kram Suss

Lilla My sa...

Härliga pelargoner jag gillar också dom här rosenknopparna :)
Ha det bra
Lotta

Helén sa...

Oj, vilka fina Pelargoner. Och de doftar ju sååå gott. kan tyvärr inte hjälpa dig ,ed namnet.//Helen