måndag 5 mars 2012

Vårteckensutmaningen 5 mars 2012

Idag startar vårteckensutmaningen som bloggen Humlebacken har hand om. 


I år har det ju inte varit så mycket snö så det är nästan snöfritt just nu . Ganska skönt :-)) 
Bilden nedan är på min del av trädgården där jag odlar .

Lite lökar börjar komma fram . Som vanligt kommer jag inte ihåg vad det är jag satt. Det här är nytt för i år. 

Det här är iallafall krokusar som börja titta fram .

 Vill ni kika på fler vårtecken från olika delar av Sverige så klicka HÄR. Och är det nån som är intresserad av att vara med så tror jag att det är ok  att hoppa på.

Kram

14 kommentarer:

Karla sa...

Härliga bilder ! Måste säga detsamma om de i gårdagens inlägg med! Vilka duktiga katter! Är det nu på lördag kattutställningen pågår? Var någonstans går ni ? Vilka fisk-bilder!
Kram,Karla.

Hélena sa...

Härliga vårtecken! Längtar!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Anonym sa...

Det är så kul när man ser att det börjar att spira. Tar en promenad i trädgården varje dag efter jobbet.

Kram Birgitta

Skaparglädje sa...

Vi längtar och längtar efter våren, snart får vi se dina lökar blomma, då vet vi vilken sort det är också.

Margot sa...

Verkligen härliga vårtecken hos dig! Man får hopp:))
Ha det gott!
Kram Margot

Anki sa...

Härligt med barmark!
Snart dags att ta fram spade och kratta :)

ormbunke sa...

Det är alltid spännande att vad som kommer upp. Satte en del nya lökar i höstas men hade jag inte sparat påsarna så hade jag inte kommit ihåg namnen. Lite senare är ni allt men det kommer. Synd att det är nattfrost nu. Ha de gott. Kram. Anita

ulla laiho sa...

Det är lika spännande varje år - gammalt eller nytt. Känslomässigt gillar jag våren bäst.

Viveka på Humlebacken sa...

Visst kan man bli galen på sig själv, att man inte kommer ihåg vad man satt.. fast det blir ju lite spännande då också:)
tack för att du vill vara med

Ninne sa...

Vi ligger allt lite före,ska vi tro att kommande helg blir att trädgårdera??
Vilka härliga kissemissar du har
Kram Ninne

Soltorpsgarden sa...

Åh vad stor och hälig odlinga du har. Vi funderar på att ta en del av gräsmattan och odla mer iår, det blir mer och mer märker jag...härliga vårhälsningar vivi soltorp

Ann-Sofie sa...

vad härligt. Men du - vem minns vad man satt och var? Det är väl en del av tjusningen, att man får lov att överraska sig själv....

Gunilla sa...

Inte en snöflinga så långt ögat når hos dig.
Riktiga vårbilder.
Spännande att vänta på något som man glömt vad det är:o)

Ha det gott
Gunilla

♥ Carina ♥ sa...

Krokusar är tappra små blommor. Fast våra krokusar är fortfarande under snön... :)