fredag 1 februari 2013

Blommig Fredag - Om fyra månader

Vi ska göra en tolkning med ämnet  " Om fyra månader " den här veckan på blommig fredag. Jag väljer att visa bilder på hur det förhoppningsvis kommer att vara om fyra månader här hos mig.

Först tre tulpansorter som är ganska så säkert att de finns här fram emot maj .

Tulip Tarda , Ballerina och Angelique . Tulip Tarda kan mycket väl kika fram tidigare .



Att äppelträden är i full blom hoppas jag också .

Likaså att man kan skörda den första rabarbern och att penséerna finns lite här och där i trädgården .

Och att det älskade löjnatshjärtat finns i blom, iallafall de rosa . Det vita är lite senare .

Och sen den vita bollvivan . En ny favorit . Planterade även flera nya plantor senare på hösten som jag hoppas mycket på .

Ja, så här hoppas jag det ser ut hos mig om ungefär fyra månader. 

Hoppas det !!!

Klicka HÄR så kommer ni till Helena som har hand om blommig fredag där ni kan kika på fler tolkningar av veckans tema.

Kram

17 kommentarer:

Anette sa...

Underbara försommarbilder. Den med rabarber får extra plus av mig.
/Anette

Ulrika sa...

Åhh vilka härliga bilder, den rosa tulpanen är så vacker, jag har också planterat den, hoppas den blir så där snygg. Tulipa Tardan är också fin, ja alltihopa är snyggt!

Kram

Hélena sa...

Det är så underbart i början på juni, man önskar man kunde stoppa tiden. Vackra bilder.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Berit sa...

Det hoppas jag också att det gör hos dig ser ut så där ljuvligt!
Ha en underbar helg!!

Ninnis sa...

Underbara bilder...tänk så mycket härligt vi har att se fram emot...=)

Kram Ninni

Gunilla sa...

Vilka härliga bilder.
Tulpanerna är ju fantastiskt fina.

Trevlig helg

Bettina Bäck sa...

Så söta tulpaner, gillar verkligen de två översta! :-)

Vivishagerom sa...

Kjempe fine blomsterbilder. Du har virkelig mye lekkert i vente!

Ønsker deg en fin lørdag! Klem

Channal sa...

Ja, om fyra månader ser det ut så hos dig! Lovar!

Trevlig Helg! Kram Anna

Veronica sa...

Underbart! Jättevackra vildtulpaner? Så fina :)
Och rabarber....vad lycklig man blir när de börjar komma!

Lilla Pil-rosen eller annan kul Pil-ersättning hittar du på:
http://fixa-din.blogspot.se/2012/12/ge-din-blogg-en-egen-muspekare.html

Ha en skön söndag !

Rosor och ruiner sa...

Underbara försommar, med massor av ljuvligt! Äppelblom!! Åhh, vad vi har framför oss!
Kram!

Ingmarie We sa...

Vilka härliga foton. Så fina tulpaner. Ja snart är vi där, i början av juni....

hagen vår sa...

Vakkert! Gleder meg til det varme sollyset om kvelden da alt gløder Ha det godt! Hilsen Anne

Evas Kvarnaro sa...

Tänk om 4 månader vad mycket fint vi får uppleva.
Den härliga våren visar du oss med vackra bilder.
Kram/ Eva

Leena sa...

Sköna vår/sommarbilder! De två första tulpanerna såg ut som vildtulpaner. Det är dem jag vågar att ha eftersom de inte är så utsatta för rådjuren. Har satt några nya i höst, hoppas att de kommer upp som jag tänker mig!

carinaon sa...

Jag älskar dina bilder! Ditt äppleträd är helt underbart när det blommar!
Ha det fint,
Carina

Meta sa...

Så lycklig jag blir när jag ser alla fina bilder tänk så mycket vi har att se fram mot.
Ha en fin vecka
Kram Meta