måndag 4 februari 2013

Februaribilder från trädgården

Idag snöar det. Så bilderna är från i går. Först testade jag att ta foton med de manuella inställningarna men det fungerade dåligt :(  Så jag ändrade snabbt om till de automatiska :)) Så VVA som vi lärde oss på kursen gäller inte än :):):) 


VVA = Våga Vägra Auto


Det var kallt igår så det blev ju vintriga foton i alla fall .Kul att ha vid senare tillfällen att titta tillbaka på . Jag har under de här åren vi bott i huset haft en ful , tråkig , blå tunna till regnvattnet men igår rök den all världens väg . Har retat mig länge på den ....Så nu blir det att leta efter nåt mer naturvänligt i både färg och form...typ en gammal silltunna. De gillar jag..

I går välte jag ut mina perennsådder :(( 
Klantiga JAG. Ni ser hinken med granris i till höger på bilden nedan . Hade ställt sådderna bredvid och skulle ställa upp hinken och såg inte att ljusslingan på nåt vis låg under lådan med sådderna och drog omkull hela lådan . Så går det ....skyller på nattskiften som gör mig " kringkring ".

I höstas varken hann eller orkade jag " städa " nåt i trädgården . Ångrar nästan det. Och kära växthuset känns extra tråkigt att jag inte skurade . Får ta det minst två gånger nu till våren istället. Fick nåt på växterna där förra sommaren, troligtvis nån mögel eller svamp .

Isigt i hallonhäcken ( till vänster på bilden nedan )

Kram

11 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Så trist med dina frösådder.....jag har inte börjat så än.
Håller med dig om att de blå tunnorna är fula, jag har min i källaren och har fågelfrö i den på vintern.
Jag skulle också vilja gå en fotokurs, men jag är så trög i huvudet, glömmer lika fort som jag lärt mig något.
Kram!

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad tråkigt med sådderna, hoppas du kunde rädda dem ändå.
I går var det kallt här med -7, men nu har vi +5, så vädret är skiftande.
Ha det gott.
Kram Maria

Hélena sa...

Typiskt! Sånt kan jag också göra och då blir jag alltid lite trött på mig själv :-) Städat trädgården...nope, hann inte i höstas. Alltid lika spännande att se vad som kommer fram ur snön :-)
Ha det bäst!
Kram Hélena

Hélena sa...

Kolla in http://fixa-din.blogspot.se/2010/02/skapa-sidor-i-blogspot_3729.html Lite gammal men kanske kan du hitta lite där. När jag loggar in och kommer in på min överblick där det bland annat statistik, layout, inlägg osv. på vänster sida, där finns en rubrik som heter sidor. Där skapar jag mina sidor. Om du inte hittar lösningen så kan jag ikväll när F sover mejla hur mina det ser ut i min vy.
Kram Hélena

Bittan sa...

Hej ! Skulle oxå vilja gå fotokurs men det finns aldrig nåt som passar mina arbetstider eftersom jag alltid jobbar olika kvällar. Har testat mig fram till vva genom att läsa , läsa och läsa men ibland kör jag på säkert kort . ha det bäst å Darlingen rekommenderar verkligen att bygga en bar :-)))
Kram Bittan

Bittan sa...

Våga vägra auto :-))) Det skulle vara två enkel v . Jag är ansvarig adm och bank när jag jobbar kväll så det där med att ta ledigt för en kurs existerar inte på mitt jobb , typ inte bli sjuk heller eftersom vi bara är två som kan vissa arbetsuppgifter.
Vi har viss bankbackup men då får redovisning ligga .
Ikea är ju inget vanligt jobb mer en sekt säger Darlingen , jag har snart varit medlem där i 24 år :-))
kram kram

Carina sa...

....och då hjälper det ju inte med att komma och säga : På´t igen! Det är ju bland det tråkigaste man kan göra att få börja från början igen :(
Hoppas det ordnar sig för dig och med sådderna iaf.
Kram

Channal sa...

Här är det vitt med snö! Har inte varit så mycket barmark som hos dig!

KRAM Anna

carinaon sa...

Tråkigt med sådderna. Men så kul att gå en fotokurs! Då kommer vi att få se fler fina bilder framöver.
Kram Carina

Made by antiann sa...

Tack! :) Har tyvärr inte hunnit med bloggandet alls. Men hoppas att det blir ändring på det. :) Undra om man hinner så något i år?!

Livet på solsidan sa...

Vilka härligt vintriga bilder! Både i detta inlägg och i det senare, det med all den fina snön på grenarna.

Manuella inställningar på kameran tycker jag är så svårt. Jag blandar ofta ihop vad som är vad och är för ivrig. Bara klickar och har mig. Inte så smart...

Åh, vad tråkigt med din sådd. Hoppas du kan rädda nåt iaf!

Tamara