söndag 3 februari 2013

HELGEGLEDER - EN FOTOUTFORDRING

Förra helgen hoppade jag på Vivis utmaning " Helgegleder - En fotoutfordring ". Tycker det verkar trevligt att försöka finna nåt extra på helgerna och därmed förgylla bloggen med .Så en sån utmaning är helt perfekt.

CARPE DIEM

Den här helgen är varit lite extra festlig eftersom vi firat en 75 - åring.....min mamma . Vi överraskade henne med ett besök på hennes favoritrestaurang , Phaythai Restaurang , här i staden där vi bor .Hon älskar thaimat ,  speciellt buffén som de har under veckorna . Men dagen till ära så beställde vi ur a´la´carte menyn .

Efteråt åkte vi hem till mig och fikade med tårta och kaffe . Och då fick hon även sin present som blir en båtkryssning längre fram i vår . Nåt som hon " tjatat " länge om att hon vill att vi skulle följa med henne på . Och nu får hon det och även alla sina barnbarn med sig :))

Det var min helgglädje - helgegleder.

Klicka HÄR så kommer ni till Vivi med bloggen Vivishagerom där ni kan kika på fler tolkningar hos andra bloggare och kanske vill ni även vara med.

Kram

PS: Lite extra helgglädje blev det också för jag hittade en ny favorit rätt Pad Thai ( stekta risnudlar med kyckling med tofu , vitkål , ägg , purjolök , tamarind juice och jordnötter ). 

Fantastiskt gott.....

5 kommentarer:

Carina sa...

Oj så svårt...när man är glad bara åt att det är dagsljus...vad ska man hitta på mer? Du verkar ha haft en helg med fullt upp. Ha en go´ söndag!

Vivishagerom sa...

Så mye god mat og kaker. Dette var en super glede!

Kjempe hyggelig at du ville være med!

Ha en fin søndag videre! Klem

Hélena sa...

Låter som en helskön helg. Kul att överraska så där. Vi gjorde det för min mamma nu när hon fyllde 70.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Anonym sa...

Underbara bilder du har tagit, ser väldigt gott ut både tårtan och maten.
Kram Birgitta

Channal sa...

Kul med kalas! Så mycket gott o festligt!
KRAM Anna