onsdag 3 februari 2010

Snö överallt

Idag har jag skottat snö. Det blir nog träningsvärk. Oftast är det mannen i huset som skottar så nån gång måste jag ju göra det :) Fick se att vår idegran var helt nertyngd av snö så jag ruskade av så mycket jag kunde . Likaså häcken.

Så här såg det innan jag fick bort snön.
Och så här efteråt. Vilken skillnad!

I morn ska vi titta på altan taket om det behövs tas bort snö där. Vad mycket ruskigheter det har hänt med tak som har rasat samman idag och igår. Så här i Filipstad har det nog varit ganska lugnt ändå med snönederbörd.



5 kommentarer:

gittan sa...

Det gäller att var rädd om både växter och tak. Grannen stod och skottade hela sitt garagetak häromdagen eftersom lutningen på det är för dålig. Själv var jag tvungen att ta ett tag med skottningen jag också (brukar låta maken ta hand om det) Att komma ut med bilen gick bra men sen var det stört omöjligt att köra in på infarten igen. Bilen kanade i snön mot pelarna av Ölandssten och dem vill man ju inte dra i sidan på bilen precis. Du kan tro att jag försökte om och om igen, allt för att slippa skotta =) Ha det gott / gittan

Ninne sa...

Även jag var ute i går o skotta. Gubben var på annat, så jag fick rycka in. Det fick bli dagens motion, men IDAG SKINER SOLEN så idag ska jag ut o promenixa. Är till all lycka hundvakt också så vi ska ha dé gott
Önskar Dej samma Ninne

Knatten sa...

Japp, vårt altantak är nog på väg om vi inte gör nåt åt det snart=0. Vill du komma hit o ruska mina buskar så får du gärna det. Jag orkar mej knappt ut i eländet ens. /Knatten

ormbunke sa...

När jag såg att du hade tagit bort snö från buskarna var jag tvungen att ta en titt i trädgården.
Det värsta med att skotta nu är att den är tyngre när det har varit på nollan. Idag lyser solen så det är riktigt härligt. Ha de gott. Anita

Bea sa...

Ja, fy vilka snömängder som verkar falla överallt! Här dignar både det ena och det andra och växthustaket har jag sett till många ggr redan.
Lite farligt med tak som rasar in, det har även vi läst om på dags tidningarna, man får hoppas att inga människor kommer till skada.
Kram / Bea