fredag 11 juni 2010

Vit pellis, tomatknoppar och ny färg

En vit pelargonblomma har tittat fram :)
Det känns riktigt kul att den blommar eftersom jag sått den själv för två år sen och den har alltså övervintrat i två år ......

Busktomaten Vilma börjar knoppa :)
Tänk att jag iallafall fick några plantor efter tre försök. Det kändes lite hopplöst där ett tag, i våras. Det grodde men sen stannade de upp och tynade bort. Men så efter det tredje försöket lyckades det :)

Den här färgen på Million Bells är ny för mig. Jag köpte två stycken på torget för några veckor sen. De har tagit sig bra i den nya jorden och verkar alltså trivsas bra på altan. 

Idag har våran minsta dotter haft skolavslutning. Nu väntar ett långt härligt sommarlov :) innan skolstarten på en helt ny skola och med nya klasskompisar. Men de är fyra tjejer som följs åt som tur är. Fyra tjejer som har blivit riktiga bästisar.
Kramar från Lena/isis

9 kommentarer:

bakom berget sa...

Ja men visst är det himla kul när man har lyckats dra upp nånting från bara ett lite frö. Jag har små kart (heter det så på tomat?) på mina plantor. Så nu är det bara att vänta och vattna och hoppas på sol.
Kram Åsa.

IreneL sa...

Vad kul med en egensådd pelargon!! Jag sådde också en från egna frön för några år sen men den överlevde tyvärr inte övervintringen! Nu får du döpa din!!
Ha en fin kväll! / Irene

ormbunke sa...

Kul när det lyckas till sist. Den sortens tomater brukar bli bra avksstning. Ha en bra fortsatt helg. Kram Anita

Lilla My sa...

Så vit och fin din pelargon blev alltid roligt när man lyckats få nåt man drivit upp från frön att blomma.
Härliga tider i trädgården nu.
Ha det bra
Lotta

Mimi sa...

Skönt att tomatplantorna lyckades till slut. Jag fick plantor av min bror, men de fryser nog där i min trädgård. Växthuset är ännu inte närapå färdigt. Söt millionbells! Hälsn Mimi

Gela sa...

Det är så roligt att följa det man planterat och dragit upp själv. Härligt att skörda egna tomater sen. Fin pelargon. Ha en riktigt fin helg/Gela

Bea sa...

Förstår din glädja över pellisen som orkar överleva den långa vintern. Vacker är den också :)
Million Bells har jag sökt fröna till och undrar om de finns att köpa för oss amatör odlare? Vacker är den din "Million"
Må gott! /Bea

bakom berget sa...

Kul att du vill vara med i min utlottning. Lycka till!
Kram Åsa.

Margot sa...

Så vacker pelargonen är, kul att lyckas med en sådan frösådd!
Så gott med egna tomater under sommaren! Det har blåst ordentligt här under natten och två av mina tomatplantor hade blåst ikull,men till min glädje hade de inte gått av!Så jag fick skynda mig och fixa stödpinnar till dom, något jag missat att göra innan!
Läcker färg på Million Bells!
Skönt när barnen har goda kompisar och vänner, särskilt när de kommer till en ny skola! Tyvärr ser man så många barn som går ensamma och mår dåligt, så borde ingen behöva ha det!
Ha en riktigt skön helg!!
Kram Margot