tisdag 1 januari 2013

1 / 1 2013

God fortsättning på det nya året .

Vi hade en lugn och fin nyårsafton med enbart min lilla mamma som gäst. Precis så som jag vill ha . Tyvärr orkade hon inte vara kvar till tolvslaget och yngsta dottern var på sin första nyårsfest i går som dock var lugn , iallafall för hennes del men en ny erfarenhet rikare så att säga .

Så det var min älskade man och jag som skålade in det nya året med päroncider .
Det här fotot är från instagram som är en ny riktigt rolig sysselsättning :))

_________________________

Vår nyårsmat bestod av :



Huvudrätt:

Lax toppad med hummer , gratinerat potatismos , sparris och tomat

Efterrrätt:

Hallonpannacotta  ( bottnad med chokladsås och toppad med hallon och chokladcrips )

Om nån vill kika på recepten så är det bara att klicka på maträtternas namn ovan .

__________________________________

Lite bilder:




Jag brukar aldrig ge några nyårslöften .
 MEN
Några " funderingar " har jag dock .

Fortsätta min viktnedgång några kilo till ( har lyckats minska med 7 kilo än så länge )
Stressa mindre och hänge mig åt roliga saker .
Njuta mer av livet innan det tar slut .
Värdesätta mitt jobb som fastän det är tråkigt ger mig mitt levebröd och även kämpa på med skiftgången som är otroligt jobbigt .
Vara mer nöjd med vad jag gör , allt behöver inte vara perfekt = alltså mindre självkritisk .

Kram på er Alla 

7 kommentarer:

Suss o Kai sa...

God fortsättning. vad fina bilder du visar upp Kram Suss

Vittran sa...

God fortsättning!
God mat och gott sällskap räcker.
Fina bilder, verkligen stämmning.
Önskar dig lycka till med dina mål för året. Det är viktigt att inte stressa för mycket, fast ibland glömmer man bort det.
Trevlig kväll!

Margot sa...

Mysiga nyårsbilder! Menyn lät superläcker! Grattis till 7 kg minus!
Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
Kram Margot

Ulrika sa...

Härliga bilder, menyn låter supergod! Nyårslöften ja, jag har inte heller avgivit något men ska nog köra på din linje! Grattis till dina-7 kilo.

Kram Ulrika

Veronica sa...

Vilka bra nyårslöften du har.... Njuta mer, stressa mindre, göra roliga saker, vara nöjd :)

Helt rätt!

Ha en bra fortsättning på det nya året!


Veronica

Channal sa...

Gott Nytt 2013!
Kram Anna

Britt sa...

Önskar dig ett gott nytt trädgårdsår 2013. Vilken vikt ner gång kämpa vidare//Britt