torsdag 19 november 2009

Ullared


Häromdagen var jag och bästisen till Ullared.. En bussresa som anordnades på min arbetsplats. En sån där stressig, snabb men billig resa. Men nu sa vi att nästa gång måste vi försöka komma iväg med dels mer pengar och sen att vi övernattar så vi kan strosa där från att de öppnar tills de stänger :) :)
Men lite hann vi iallafall med att köpa. Bl a. följde den här, i mitt tycke, söta tomte flickan med hem . Även God Jul stenen köpte jag där nere.




Lite mer som jag handlade var: kläder till yngsta dotter, ljus i alla former, lyktor, tomtelykta till äldsta dottern mm mm mm . En sak som jag har köpt nu i några år är mandelmassa , vit och ljus blockchoklad, sötmandel och hela kanelstänger.  Bra pris och perfekt nu när julen nalkas .

Kram från Lena/isis

4 kommentarer:

Anonym sa...

Söt tomteflicka. Lågprisvaruhus finns överallt idag så åka speciellt till Ullared för att köpa "krims krams" och lågpris kläder verkar lite passé, om det inte är så att man passerar där då kan man ju alltid hoppa in. Förstår inte din sista mening...var det på GeKås det var bra pris...
Susanne

ormbunke sa...

Jag som inte bor så jättelångt ifrån åker dit mera sällan nuförtiden. Oftast köper man mer än man behöver. Tomteflickan var söt. Anita

Bea sa...

Ullared har t o m jag hört talas om och det måste vara ett perfekt plats för julshopping.
Söt tomteflicka!
Kram /Bea

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

åå såå mysigt med Ullared!!vill jag me åka till!!!
Kram o go helg ♥