måndag 27 september 2010

En härlig höstdag utan trädgårdsjobb

Det har varit en underbar dag idag. En långpromenad , en rundtur i trädgården med kameran i handen ger mig det där lilla extra för att känna lycka.
Min honungsros Rosa Helenae Hybrida har fått små nypon :-)

 Höstanemonerna är så fina och fullt av knoppar finns det kvar.

Blodnävan blommar än....

Ringblommor finns det kvar än till små buketter .

På min promenad idag gick jag förbi nåt som heter " Möjligheternas hus ". Tror det är nåt som arbetsförmedlingen har nåt med att göra. Jag gick in och kikade på  "området ". Så himla kul . Fullt av klätterrosor fanns det på armeringsjärn men tyvärr fanns det inga namnskyltar på just rosorna. Ska gå dit nästa sommar och kika mer när det blommar. Det verkar ju finnas mer än rosor också förstås. Växthus finns det  . Gillar det där stället riktigt mycket :-)

Lena/isis

4 kommentarer:

Stina sa...

Hejsan
Fina bilder !
Kul också och se att det fortfarande blommar!
Hos mig har frosten tagit nästan allt -6,5 grader i morse, då är det ganska kört för växterna:(

En viktig sak jag glömde berätta om Bläcksvampen(tidigare inlägg) är att man aldrig får äta den tillsammans med någon form av alkohol då frigörs något ämne i svampen som inte är hälsosamt. Men utan alkohol är den helt ofarlig.
Ha det bra /Stina

Ing-Marie sa...

Håller med dig att det är fint borta vid " Möjligheternas trädgård ". Perfekt att sätta sig ner en stund när man går/-cyklar förbi där.

Bea sa...

Hej vännen!
Så fint du har det fortfarande i rabatterna, min anemoner slokar efter frostens framfart - trist!
Utan trädgårdsjobb, ser jag framemot nu och kan ägna mig åt andra intressen i höstmörkret.
Kramiz / Bea

NinaH sa...

Härlig dag du haft! (Ska försöka få till en så´n imorgon!;-)...) Härligt vi får dela den sköna dagens ljuvlighet med dig per bild!