fredag 29 mars 2013

Blommig Fredag - Ett säkert kort

Veckan utmaning på blommig fredag är "ett säkert kort ".

Sibirisk vallmo som jag har i trädgården är ett riktigt säkert kort. Sprider sig som ogräs så förra året var jag så trött på dem så jag ryckte bort fullt MEN nu har jag ångrat mig . Börjar redan längta efter våren och när de börjar komma . Hoppas jag missade några iallafall . 
Jag har verkligen älskat den lilla söta vår/försommarblomman ända sen vi flyttade in i huset . Även vita har titta fram men mest orange och gula .

Älskar kombinationen med jätte daggkåpan :)

Och knopparna och stadiet som på bilden nedan är nåt alldeles extra :)

Klicka HÄR så kommer ni till Helena som har hand om blommig fredag . Där kan ni kika på fler tolkningar.

Kram


10 kommentarer:

Veronica sa...

Jag m¨ste hålla med om att kombon med daggkåpan var fantastisk!!
Ha en skön påsk!

Hélena sa...

Den var jättefin och jag gillade verkligen kombon med jättekåpan.
Glad Påsk!
Kram Hélena

Berit sa...

Ja den är fin , jag låter den leva lite här och där för de är såna fina färgklickar.
Ha en underbar Påsk!!

GladiGrönt sa...

Vilka fina bilder med härliga påskfär
ger!

Villrose sa...

Å, den har jeg alltid vært så glad i!
Alt fra baldverket til knoppene, til de silkeaktige blomstene...

Channal sa...

Inte får du riva bort en sån vacker blomma! Plocka o sätt i vas istället!
KRAM Anna

Anita sa...

Så olika det kan vara, har prövat med sibirisk vallmo men den trivs inte hos mig. Daggkåpan verkar gifta sig med många olika färger. Jag har sett kombinationer med blått och cerisrosa men aldrig med orange. Snyggt!

Glad Påsk!

Vivishagerom sa...

Kjempe fine blomsterbilder. Valmue er jo en sikker vinner i hagen!

Ønsker deg en fin påskeaften! Klem

Marit sa...

Så vakre bilder! Valmuer er veldig greie blomster å ha i hagen.
God påske!

Meta sa...

Just det ja den har jag nästan glömt bort hade den i min trädgård i Dalarna. Nåt att tänka på till sommaren
ha en fin Påsk
Kram Meta