tisdag 12 mars 2013

Nån som vill ha frö från tagetes Linné ?

Förra året fick jag frö från tagetes Linné utav Anna med bloggen Anna Vattenkannas Trädgård . 

En blomma som gav mig mycket glädje förra sommaren . 

En lättsådd , lättskött , hög och stadig blomma .

Tänkte redan då att jag skulle spara frön och göra som Anna , dela med mig av fröerna jag sparat . 

Först till kvarn är det som gäller , de fem första som hör av sig med en kommentar om att ni vill ha skickar jag gärna en " nypa " frö till. 

Skriv er mailadress i kommentaren så mailar jag till er .


Jag hoppas nu att de gror . Jag har ännu inte hunnit så mina i år men de jag fick av Anna grodde jätte bra. 

Kram

15 kommentarer:

Åsa Trädgårderaren sa...

Men så tjusig! Och vilken tur jag har som ramlar in här just när du ska dela med dig. Jag tar gärna en nypa :-) Jag finns på blogg@sturestig.se

Anna Vattenkanna sa...

Vad fina dina blev! Jag har sparat frön år från år av mina och inte märkt någon försämring av deras groddbarhet så dina frön är nog lika vitala. Kul att denna härliga växt sprids i hela vårt avlånga land :-) Några fröer behöver jag inte som du förstår - ville bara tala om att fröerna förhoppningsvis är fulla av liv.

Kram

Jannibele sa...

Så raus du er da! For noen fargefyrverkeri blomster. Jeg tar gjerne imot noen frø hvis du byr på:) Tusen takk! jannibele@hotmail.com

Kerstin sa...

Åh, de där är så fina. Gillar att de är så höga och gracila. Jag tar väldigt gärna några frön. Vad snällt av dig att dela med dig. :-) Min mailadress är kerstin.hoyer@gmail.com
Hälsningar,
Kerstin

Britt sa...

Jag tar gärna emot en nypa av tagetes, gillar dessa blommor. Tack britt.
britt67.stromberg@gmail.com

Marie1 sa...

Hej! Jag tar jättegärna emot Linné fröer, gillar Tagetes.
msmariett(at)gmail.com är min mailadress. Tusen tack på förhand.
Marie1

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Åh, det vore jättekul att försöka odla dem. Jag försöker skapa en blandning av blommor och grönsaker i köksträdgården så om du har en nypa över tar jag gärna emot den.
Må så gott
/Karin
karin_linden@hotmail.com

Marie1 sa...

Hej Lena
Jag tar jättegärna emot Linnefrön, gillar Tagetes.
msmariett[a)gmail.com är min mail.
Tack på förhand,Marie1

Mandelhjärta sa...

Åh, nu var jag kanske för sen...
Men om du har några frön kvar blir jag glad. :)
Jättefina sommarblommor! Så snällt av dig att ge bort.
Ha en fin dag! :)

Snäckskalsdalen. sa...

Tack, men jag har, jag har så jag kan så en åker tror jag. Dom verkar väldigt frövilliga! Det var rart att erbjuda!
Agneta kram

Meta sa...

Då har du väl delat ut till alla eller finns det kvar???
Har letat men inte hittat den någonstans.namnet stämmer inte på den.
Ha en fin vecka
metacold@hotmail.com
Om det skulle va så att du har kvar.
Kram Meta

Channal sa...

gammal klassiker... så söta o fina!

KRAM Anna

Hem och Harmoni Marie sa...

Åh, nu var jag för sent ute...men vilken fin o givmild idé!
Ha det gott!
Kram Marie

Evas Kvarnaro sa...

Åhh vad jag längtar till sommaren när jag ser dessa härliga bilder.
Må väl/ Eva

L.I. sa...

Åh, vad synd att jag missade detta! Jag gillar verkligen denna blomma! Tror att det var förra året som jag såg att Impecta hade fröer men inga i år tyvärr. Kram!