fredag 8 mars 2013

Blommig Fredag - Överraskning

Veckans blommig fredag ska gestalta " överraskning " . 

En överraskning blev det när jag skulle så vallmon " shirley double " första gången. Såg ju bara vad bilden på fröpåsen föreställde . En söt blomma i en rosa färg. Trodde förstås att ALLA skulle bli exakt lika som på bilden. 
Bilden ovan är lånad från rara växter 


Men ack nej....så var inte fallet :)) En hel massa olika färger blev det istället . Det gjorde ju inget men jag blev förvånad och överraskad eftersom jag helt hade fastnat i att de skulle se ut som bilden på fröpåsen . 


Kram och trevlig helg önskar jag Alla.

24 kommentarer:

Anette sa...

Hehe, precis det trodde jag också. Variationen här blev mindre.
/Anette

Hélena sa...

Även om de inte blev som på bilden blev de väldigt, väldigt snygga.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Veronica sa...

Vantastisk vackert! Jag förstår att det blev en överraskning men en superfin sådan! Den sorten ska jag skriva upp! Jättefin :)

Jannibele sa...

De var veldig vakre, selv om de ikke ble som de skulle. Jeg er så glad i valmuer at det er nesten det samme hvordan de ser ut:) Ha en fin helg.

Sabelhagens Olivlund sa...

Jättesöta vallmo. Även om man kan bli lite besviken om inte någon ser ut som på bilden.
Ha en fin helg.
kram Maria

Marit sa...

Så flotte de ble! Valmuer er så fine, og de du fikk frem var minst like fine som på posen. Ha en fin helg. Klem

Skaparglädje sa...

Så härligt att du fick så många olika nyanser.
Trevlig Helg!

GladiGrönt sa...

bättre så där tycker jag. Många fina färger som passade ihop!

Inger sa...

En positiv överraskning eller hur.
Kram

Inger Marie sa...

Du og du...dette var fantastisk!...jeg er veldig glad i disse skjønnhetene:)
God helg til deg:)

Ulrika sa...

Oj vad många olika sorter det blev! jag tycker dom är söta.

Kram Ulrika

Helens trädgård sa...

ja, Vallmo överaskar ofta men det brukar ändå bli positiva överaskningar.
Tycker dina var bedårnade :=)

Trevlig helg!

Ninnis sa...

En positiv överraskning fastän den inte blev rätt...väldigt fina vallmo kombinationer...=)

Kram Ninni

Anette sa...

Ser ut som om du varit hos mig och fotat! Men visst var det en trevlig överraskning?! En vallmon är väl ALDRIG fel ;D

Vivishagerom sa...

Så mange flotte valmuer du fikk ut av en pose frø. Jeg vil si at dette var en gledelig overraskelse.

Klem Vivi

Villrose sa...

Nesten som en godtepose full av lekre overraskelser!

Karen @ Pieces of Contentment sa...

I also grew some mixed "Shirley Double" flowers from seed in our springtime. Some flowered just like yours, a wonderful mix of petals and flourishes of colours. Aren't they delightful flowers!

AnnA sa...

Väldigt söta vallmor! Trevlig Helg! Hälsn
AnnA

Gunilla sa...

Riktigt härliga överraskningar.
Vallmon kanske är lite otrogen med andra runt omkring.:o)

Trevlig Helg

Kristinas oas sa...

Snygg vallmo, alla de olika färgerna! ;)Vissa överraskningar är ganska trevliga (i alla fall efteråt).

Annica Östlund sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men de blev ju vacker ändå =)
Vad kul att du ville vara med i vårteckensutmaningen, ser fram emot att få följa vårens framfart hos dig!
Hoppas du får en trevlig lördagskväll!
Kram Annica

Channal sa...

Helt fantastiskt underbara!
KRAM Anna

Britt sa...

Oj vilka skönheter det blev//Britt

Anonym sa...

Den hade jag också förra året. Precis som du säger fick den verkligen blommor i alla dess färger. Väldigt söt tycker jag. :)