söndag 10 mars 2013

Vårteckensutmaning 10 mars 2013

Idag startar årets vårteckensutmaning . Det är Annica med  bloggen " Det grå huset på kullen " som anordnar utmaningen i år . 

Det är inte direkt lätt att hitta några vårtecken idag . Men att den lilla söta blåmesen undersöker fågelholken på garaget betyder att våren är på gång . Ett klockrent vårtecken med andra ord . 

Hoppas den tycker att holken är till belåtenhet :) :)

Hittade minsann också flocktulpans knoppar . Härligt !!

Och att snön töat bort mot vissa väggar och runt en del träd känns också som vårtecken . 

Det var mina vårtecken från Värmland .

Är det nån som vill vara med på den här utmaningen eller kika runt hos andra bloggar efter vårtecken så klicka på bilden nedan . Då kommer ni till Annica som har hand om det hela.

Kram

8 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Den här veckan kom vintern tillbaka igen. Men du hittade några fina vårtecken.
Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Men det var inte dåligt! Det är ju vårtecken, här var det magert, jag har inte lagt ut mina ännu, men dom kommer.
Den lilla fågeln var ju för söt!
Agneta kram

Hélena sa...

100% mer vårtecken hos dig än hos mig :-)
Ha det bäst!
Kram Hélena

Charlotta sa...

Så bra att du lyfter fram de gröna ytorna kring husgrund och runt trädstammar. Det är ju faktiskt både vackra och hoppingivande vårtecken. :)

Paula i pörtet sa...

Hej, det första svanparet såg jag igår, annars är det dåligt med vårtecken i Dalarna ännu.
Men det kommer, var så såker
Har en fin vårvintervecka

Kerstin sa...

Så härligt att det börjar komma upp lite knoppar.

Evas Kvarnaro sa...

Man får vara glad för det "lilla".
Jag tycker det ser hoppfullt ut,du bor i Värmland där borde ni ha värme *fniss*
Kramiz

Annica Östlund sa...

Det verkar gå trögt för våren i hela landet ännu, men snart så skjuter den nog fart. En söt liten blåmes i trädgården är inte fyskam =)
Vi håller tummarna för mera vårvärme snart!
Kram Annica