måndag 12 april 2010

Blommor och blad

Härligt!!
Nu börjar det hända lite i trädgården. Har börjat så smått att " städa " i en del rabatter. Och har upptäckt lite av varje. Bland annat....

Akleja ...jippie va´glad jag är för dem. Har satt både guld och pastell akleja . Har även en svart akleja. Måste kika om jag ser nåt av den svarta. Den har jag på ett annt ställe i trädgården.
Lungört...eller nåt liknande namn . Lite svagt prickiga blad.
Fänrikshjärta
Löjnatshjärta
Gul daglilja
Auriklar

Krokusarna är sega. Lite har det ploppat upp men inte värst mycket.
Nu ska jag ut och ta en långpromenad.
Har så ont i ryggen så det ska bli skönt att sträcka ut med långa kliv :)
Och  i morn ska jag fortsätta i trädgården  för vilken lycka och energi man får av det. :)

11 kommentarer:

Gela sa...

Ja visst har vi tur som har en trädgård att påta i. Härligt när allt börjar komma upp. Är så spännande att se vad som klarat vintern. Ha en riktigt fin kväll och hoppas ryggen blir bättre./Gela

IreneL sa...

Visst är det en underbar tid nu! Det kommer nya blommor och blad nästan varje dag nu!
Ha det bra nu! / Irene

Lena Andersson sa...

visst är det kul att gå och titta på allt som kommer upp, och få dom där aha upplevelserna över det som man glömt att man satte förra året.

Margot sa...

Det är så härligt att få vara ute och påta i rabatterna! En stor njutning! Man upptäcker nytt som tittar fram varje dag! Såg idag att oxå mina aklejor är på gång!
Var försiktig med ryggen!!
Kram / Margot

ormbunke sa...

OJ! vad det växer i rabatterna. Här har också aklejorna börjat sticka upp. Krokusarna har nästan blommat över men tulpanerna har kommit igång. Kram Anita

Isas Trädgård sa...

Spännande med en svart akleja !! Våren verkar ha kommit en bra bit på väg hos dig med så härliga bilder från rabatten !
Hoppas ryggen blir bättre !
kram Isa

Ninne sa...

Va rädd om dig o ta det extra försiktigt nu när du ska "kika in" blommorna som poppar upp. Det går nästan för fort här nu!!
Kram Ninne

Gårdsromantik sa...

Så härligt det börjat spira i era rabatter!

Vi har fortfarande snö!

Kram Maud

Annika Christensen sa...

Här går det lite väl fort tycker jag.
tom mina nunneört blommar för fullt.
snödropparna har gjort sitt men till nästa år igen....
Ha det gott
Annika

Bea sa...

Hej! Nu har äntligen våren kommit till mig med och det känns underbart att få kliva omkring och titta i alla rabatterna vad som händer dag för dag.
Usch för strejkande ryggar! Hoppas du vilar dig emellanåt för att spara på din rgg.
Kram /Bea

Inger sa...

Härliga bilder! Hoppas din rygg blir bättre snart!