måndag 19 april 2010

Lite nytt från min trädgård

Mina krokusar vill inte riktigt öppna sig fullt ut . Förmodligen för att de är planterade under vår ormhassel där de inte får så mycket ljus. Till hösten ska jag sätta fler lökar på nån mer solig plats för att få ännu mer glädje utav dem. Men de ju läckra ändå :)

Och titta här vad jag hittade när jag kikade lite extra.

Aurikelknoppar.....
...sibirisk vallmo knoppar.
Det här bör vara rosenstav och isåfall har den nog förökat sig lite iallafall.
Gräslök på väg upp :)
En  löjnatshjärta växer lite mer än de andra . Det är den rosa sorten jag har , men vita står på önskelistan.

9 kommentarer:

ormbunke sa...

Men det växer ju så det knakar hos dig.Vissa som du visar har inte kommit så långt hos mig. Rosenstaven planteradejag visserligen om i höstas så det är nog därför den är sen.Sen har jag ju grävt upp en massa perenner för att göra om rabatten. Men de står i krukor så det blir att plantera ut dem sen bara det blir färdigt.Ha de gott. Anita

sinneskatten sa...

Visst är det kul nu när man ser allt som dyker upp.
I höstas fick jag massor av växter av en dam, som jag puttade ner både här och där,nu gäller det att försöka se vad det är och komma ihåg namnen, inte det lättaste.
Trevlig sida du har hit kommer jag gärna åter.

Gudrun sa...

Oj, vad det händer saker i dina rabatter.
Krokusar är underbara.

Önskar dig en bra fortsättning på kvällen.

Margot sa...

Krokusarna är så fina, särskilt den randiga är läcker!
Jag har oxå lyckats plantera en del krokus alldeles för mörkt mellan några tujor, borde nog flytta dom efter blomningen!
Sibirisk vallmo är fina, härligt att dom har knoppar redan!
Ha det gott!
//Margot

bakom berget sa...

Vad långt dina blommor har kommit. Jättefint!
Jag köpte mig en gång en vit löjtnantshjärta. När den sen började blomma...var den rosa!
Så kan det gå!

Rosor och ruiner sa...

oj, vad det växer hos dig! Sibirisk vallmo, är det "vanlig" vallmo det, månne? Fina knoppar är det i alla fall! Satte flera vallmor i fjol, och mina är så gröna o fina, men några knoppar har jag inte sett ännu. Kanske skall ut och lyfta lite på det gröna o se om det kommit något förresten...:O)

Vicky sa...

Underbart när saker börjar ta fart. Och hos dig har det ju kommit riktigt långt.

Anette sa...

Visst är det härligt! Tänk att du redan har vallmoknoppar, men sibirisk vallmo är väl van vid kyla ;-)
Rosenstaven har jag också köpt mig en. Men jag tycker dina skott är misstänkt likt krollilja......ser ut som mina i alla fall!
Krokus är härligt och de får faktiskt vara i fred hos mig numera. Kan ju bero på "hundlukterna" kanske. Men ifred menar jag "inte uppätna", men hundtassar får dom ju stå ut med! /Anette

Jord under naglarna sa...

Men tänk att det kommit så långt hos dig! Wow! Ser nästan ut som försommar. :)