måndag 26 april 2010

Trädgårdplaner

Ingenting händer i trädgården just nu när inte värmen kan behaga komma . Visst har vi krattat och så men inga växter vill ju " utvecklas ". Planera och drömma kan man ju alltid. Det som står på listan att göra är :

* Fler pallkragar ( har börjat så smått men nu måste jord , kogödsel inhandlas ).
*  Inssynskydd och därefter ska honungsrosen Helena Hybrida planteras om där.
* Köpa klematisen Summer Snow som ska få klättra på ett av äppelträden och vit stäppsalvia runt om ( lite tidigt än ).
*  Omskola små plantor.
*  Fler fröer ska sås.
* Planera hur allt ska sås i landet och pallkragarna ( har planerat flera gånger men ändrat mig lika många gånger. Yngsta dottern ska få en egen pallkrage att odla lite i . )

Roade mig med att fota tussilago igår. Riktigt söt blomma :)


7 kommentarer:

Made by antiann sa...

Vilka härliga planer. Snart kommer våren till er med! :)

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej Isis,
Klart du ska var med på Svenska trädgårdsbloggar
Länka med med loggan på din blogg så lägger jag in dig.

Ha det gott
Anna

Rosor och ruiner sa...

ja, planera och drömma är det vi kan göra, ännu...har ju varit så länge nu tycker jag! Men det är kul att läsa om dina planer, och snart måste vi ju kunna komma igång, eller hur?

Jord under naglarna sa...

Som små solar står de där, tussilagon.

Härligt med planer och drömmar!

Mimi sa...

Vettiga planer. Sådär har jag aldrig lyckats planera. Allt händer hos mig i total oreda och kaos. Är faktiskt inte speciellt nöjd med det :(
Tussilago är ju härligt god, som små solar efter den långa vintern! Hälsn Mimi

Anonym sa...

Men åhhh vilka vidlyftiga planer du har för din trädgård.
Själv sitter jag och skissar och planerar på hur jag vill att min trädgård ser ut. Hmmm tänkte in på att jag måste planera sådder, omskolningar och inhandling av jord oxå. Det gick av bara farten. Roligt att läsa om dina planer ;-). Skall bli riktigt spännande att se resultatet senare oxå. Kommer säker bli himla fint
Ha en skön dag
Kram Susanne

Anette sa...

Puh.......jag blev först lite rädd att du skulle plantera tussilago i trädgården! Det ska man visst aldrig göra! Men söta ute i naturen är dom, som små glada solar.
Härligt med trädgårdsplaner! Har du sett något liv i din syrenbuddleja? I år undrar jag om inte mina har dött i alla fall........
Summer snow har jag. Den är jättefin och växte rätt bra förra året. I år har "någon" klippt ned den *grrr*........valptänder är det mycket "kli" i. /Anette