tisdag 20 april 2010

Dagens trädgårdrunda

Såklart....kan man inte låta bli att gå flera rundor per dag och kika i rabatterna IFALL det har kommit upp nåt nytt. Vilket intresse man har fått :) Tur man har bloggen att ventilera sig på. Hi Hi....

De här små godingarna har behagat mig idag. Små mjuka blodfingerörtsblad. Köpte de plantorna ganska sent förra året. Röda blommor blir det på dem.

Har sett såna här små plantor lite överallt i rabatterna . Måste helt enkelt vara den sibiriska vallmon som spritt sig. Har ju bara haft en planta förut som jag varit helt säker på att det har varit just sib. vallmon. Tror jag rensade bort såna , förra året. Så går det i nybörjarvärlden :)

Studentnejlikan börjar även den skjuta upp lite nya blad. Den köpte jag också förra året , ganska sent på säsongen. Blir även röda blommor på den. Tur att jag har sparade de små bilderna som följer med när man köper dem.

Det var allt från mig den här lite småkyliga dagen.

11 kommentarer:

bakom berget sa...

Det är ju sååå kul, när det spirar och gror överallt. Va mycket fint du kommer att ha i dina rabatter.Hos mig är det rabattlöst. Kör mest bara med krukor. Skiner solen hos dig idag? Här är det lite mulet och kalla vindar.Längtar efter värmen nu...
Kram Åsa.

andré sa...

Vilka små ludna blad- de ser sköna ut!

Made by antiann sa...

Hej!

Jag har en blogg på blogspot och undrar vilken mall du använt för att få tre kolumner?

MVH
Annelie http://antiann.blogspot.com

Margot sa...

Visst är det härligt när man ser den ena lilla plantan efter den andra sticka upp i rabatten!
Ibland brukar jag tänka, att grannarna måste undra om jag är riktigt klok,när jag varje dag nästan kryper runt i rabatterna med kameran i högsta hugg!!;o))
Men det bjuder jag på i så fall!!
Våren är en härlig tid!!
Ha det gott!!
//Margot

Jord under naglarna sa...

Sammetsfingerört sådde ajg ifjol och de bladen ser nästan likadana ut när de kommer upp. Funderade ett tag på om jag hade planterat jordgubbsplantor. :)

Knatten sa...

Kul. Jag har samma saker som kikar upp hos mej. /Knatten

IreneL sa...

Hihi...jag går också och kolla på allt nytt som visar sig i trädgården! Sen tar jag ju oxå kort på de små godingarna! Grannarna undrar nog vad jag håller på med :)
Ha det bra nu! / Irene

Tigris Predikantan sa...

Ja, jag har en student i år ... få se om vår studentblomma hinner komma till dess *ler*

Ninne sa...

Härligt med "nya"blommor i rabatten, men jag har dragit upp många frösådda plantor som jag undrat varför de inte har kommit tillbaka??
Idag är det minst sagt svinkallt här o SNÖ har kommit så gräsmattan lyser vit i nattmörkret
En värmande KRam får du ha
Ninne

Made by antiann sa...

Hej igen

Ja, jag tittade vidare på din blogg och såg länken till Fixa din blogspot. Superbra! Jag hoppas du inte tar illa upp att jag lånat lite av dina ideer? Din blogg är supersnygg! :)

Jag hoppas jag ska kunna bjuda på lite intressant läsning. Idag blir det nog inte så mycket grönsaksland, det snöar här! :(

Kul med en ny blogg-kontakt!
Kram
Annelie

Gudrun sa...

Känner igen det där, man går och går hur mycket som helst. Det kan ju faktiskt ha hänt massor sedan sist. ;)
Visst är det skönt att dela sitt intresse med så många andra.

Önskar dig en bra dag.