fredag 31 december 2010

Blommig Fredag - Planer inför det nya året

Idag blir det årets sista Blommig Fredag . Planer inför det nya året är temat. Här kommer några bilder som ska gestalta några av mina planer ..... de tre planerna som jag " har på gång just nu ".
Det kommer säkert att komma fler :-)) ......om jag känner mig rätt.

Först blir det att beställa, gräva , skruva och sist inreda ett hus till bland annat det som bilderna nedan visar.
Hoppas hoppas hoppas att den planen går i lås.

Sen har jag planer att göra Gelas äppeldricka , som jag gjorde flera satser av förra sommaren . Då krävs det att jag får mycket äpplen.

Den påbörjade rabatten måste bli klar ( bakom äppelträdet framför altanväggen syns den på bilden nedan ) Har börjat men känner mig inte så där riktigt nöjd som jag borde :-)) Men egentligen inget konstigt för det gör jag nästan aldrig. Mer blommor. buskar och stenar ska fyllas på och kanske kanske ska formen ändras för det är ju egentligen den jag inte är nöjd med :-((

Nu ska jag kika vidare på er andras planer. Klicka HÄR så kommer man direkt till inlägget som handlar om  veckans tema.

Kramar

9 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Åh, ett växthus - vad kul! Skall bli kul att se hur det blir! Gott nytt år!

barbrok sa...

Vilka härliga bilder du visar! Ja nu är rättan tid att planera och drömma om den sommar som verkar så avlägsen, vad man planterar och driver upp i växthuset. Största lyckan är ju då man ser fröer som börjar gro och blir större för var dag. Snart är det dags!
Gott nytt år
Barbro

Rosie Gan sa...

Hi, what a lovely blog you have. Happy new year,
Rosie

Anonym sa...

Lovely! Your veggies and fruit look so good! May you have more in the coming year!

Happy 2011!

Gunilla sa...

Vilka fina planer du har.

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR:

Kram/Gunilla

Helen sa...

Härliga planer inför 2011 :=)
Önskar dig ett Gott Slut av 2010 och ett Gott Nytt Odlingsår 2011!

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Planera nya rabatter är alltid lika kul! :) Och växthus!! Va avundsjuk jag blir! :)
Önskar dig allt gott under det nya året!
Kram,
Anna-Karin

lisa sa...

Vad härligt med växthusplaner, lycka till. Önskar dig ett Gott Nytt trädgårdsår !
Lisa/Lisas trädgård

Carol sa...

May your harvests be abundant in the coming year! Happy New Year Lena! Many Blessings to you and yours throughout 2011! Kram Carol