torsdag 16 december 2010

Pepparkakspyssel och saffransskorpor

Nu har vi ( jag och yngsta dottern ) pysslat färdigt det årliga pepparkakspysslet . Pepparkakshus och pepparkakorna som vi alltid har i köksfönstrena. I år blev det dock en förändring av pepparkakshuset, vit dekoration istället för nonstop ,  som vi har haft i alla år .


Jag har bakat saffransskorpor  också . Det har blivit en riktig favorit i vår familj. Smakar helt otrolligt gott :-))
Klicka HÄR om ni vill se receptet.

Idag snöar det hos mig och är ganska milt ute. Men som tur är inte slaskigt än iallafall. Jag hade tänkt gjort en islykta idag men väntar nog så jag ser att det blir kallare igen.

Kram

Ps. Jag har haft sån tur att ha blivit 100 följare på en blogg och därmed vunnit ett hemligt pris. Är sååå nyfiken. Hoppas det kommer idag. Och det är sååå skönt att bara vara hemma och pyssla och feja inför julen . Ledigt ett par veckor innan jul vill jag alltid ha.

4 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Vilket jättefint pepparkakshus! Barnslig som jag är skulle jag nog vilja göra ett, men min gubbe tycker att "där går gränsen". Han tycker att jag är så väldans barnslig och jultokig så det räcker!

Ninne sa...

Vilket "tjusigt" pepparkakshus. JAg skulle nog som Susie gärna velat ha det, men min gubbe tycker också att det är alldeles för mycket redan som det är. Kram Ninne

Uttan sa...

Så fint pepparkakshus! Jag gör inget sånt nu sedan barnen blivit stora det var roligast att få göra det tillsammans med dom.
Saffransskorpor låter gott det måste jag nog testa.

Kramar!

NinaH sa...

Mums!
Och du- vilket fint pepparkakshus!
Grattis till vinsten också!