fredag 20 augusti 2010

Luktärt " Stars and Stripes "

Nu så har äntligen mina luktärter börjat blomma :-)  Bättre sent än aldrig, sägs det ju. Rosa och lila färger men på fröpåsen ser det även ut som de kan komma att skifta mer i rött.

Klicka gärna på bilden

Just nu står det nästan still i trädgården förutom luktärterna , då förtås. Har höstanemomer på väg....Vill så gärna ta tag i nåt , ändra lite rabatter, göra nya rabatter MEN måste ju bestämma mig först. Jag velar fram och tillbaka hela tiden om hur jag ska ha det.
Och sen är det ju det där med vilket som egentligen är bäst , dela och ändra på hösten eller våren ?
Kanske kvittar?
Hur gör ni andra ?

Önskar alla en Trevlig helg.
Lena/isis

3 kommentarer:

Gudrun sa...

Hej Lena!
Fina luktärtor, det är ljuvliga blommor och så doftar det så gott. De senaste åren har jag inte planterat några men jag kan längta efter dem när jag ser dina.
Ang. planteringar och dela växter så har jag hört att man skall dela sådana som blommar på hösten på våren och de som blommar på våren på hösten. Fast i år följer inte jag de mönstren eftersom mycket skall flyttas.
Ha det gott.

Isas Trädgård sa...

Hej Lena !

Jättevackra luktärtor .. tack för tipset !

Vi flyttade massor med växter när vi anlade vårt perennaland. Vi försökte flytta vårblommande på hösten och höstblommande på våren men ibland föll vi helt ur och bara flyttade eftersom det top sådan tid och det har fungerat ändå !

Trevlig helg !

Kram/Isa

Annika Christensen sa...

Det var en fin luktärt.
Viss saker är bra på hösten och vissa på våren.
Jag gör allt på hösten så blir det fortare fint på våren- Fast risken är att det fryser om det inte hunnit ta sig. Men det är väl ett tag till innan frosten kommer.
annika