torsdag 12 augusti 2010

Pelargoner

Pelargonen Black Velvet Rose är den av mina pelargoner som jag sått i år. Den hade en trög start i våras  men två plantor tog sig . Tycker mycket om själva blomman men tydligen är det bladen som är annorlunda på den här pelargonen och som ger den det där lite extra . Bladen på mina två plantor börjar så smått mörkna men det verkar som att de kan bli ännu mörkare , nästan svarta. Men den gröna kanten som syns på bladet kommer att vara grönt .

Nu tror jag nästan att jag visat alla mina pelargoner förutom de här två nedan. En röd och vit rosenknoppspelargon. Bägge är nya för i år. Den vita köpte jag som liten stickling på Plantagen i våras. Rosenknoppspelargoner är jätte söta .Tycker så mycket om dem .

Kram Lena/isis

4 kommentarer:

Lilla My sa...

Så vackra pelargoner du har här tycker jag dom börjat se lite trötta ut men så har det varit rätt så fuktigt ute.
Ha en skön helg
Lotta

Mimi sa...

Jättetrevliga pelargoner. Den översta har väldigt fina blad. Jag har en med lite liknande blad, men jag har lite misskött dem, så de är inte så väldigt fina eljest. Hälsn mimi

Nordic Sence sa...

Hejsan!
Vill bara meddela att din plåsterask är på väg... och är förhoppningsvis framme hos dig på måndag.

Så fin blogg du har! Jag kan verkligen behöva tips och ideer om blommor. Älskar att ha dem hemma, men är värdelös på att sköta dem;-)

Hälsningar Linda

Susie på Stjärnarve... sa...

Den första pelargonen hade väldigt snygga blad. Själv hade jag bestämt mig för att INTE ha några pelargoner i år, men det blev faktiskt hela fem. På altanen har jag två råsalila, som fick vara utgångspunkten för alla dom andra sommarblommorna där. Sen har jag bytt ut penséerna på brunnen till ett stort gräs (gul- och grönrandigt) samt 3 röda stjärnpelargoner. blev väldans trevligt!