lördag 14 januari 2012

Lördag, ledig och bara förmiddagen planerad , än så länge. Förmodligen blir det en långpromenad  och sen pyssla med fröer . Ska fortsätta sortera, tänka och planera . Har fortfarande inte fått akleja fröerna sådda så nu får jag ta mig i kragen och göra det. Sen har jag " egna " paprika fröer som jag faktiskt kan så . Jag får vänta till mitten av kommande vecka innan jag får de andra fröerna från impecta. I går kikade jag på rara växter och även där fanns lite som jag vill ha. Får nog beställa därifrån också :-))

Amaryllis " Matterhorn "

Bilden ovan är av en av mina amaryllisar som blommar just nu . 
 Nu har jag en amaryllis kvar som ska blomma . En som jag beställde från odla.nu i höstas som nu äntligen har tagit sig. Den ser jag fram emot  fastän längtan efter vårblommor börjar blir står nu :-)

Önskar Alla en trevlig helg.

Kram

2 kommentarer:

Bea sa...

Skönt med ledig dag, det har jag med och mitt största mål är att komma ut på en fotosväng :)
Härligt med frö-tänk, även jag har så smått kommit in i de banorna också.
Kram /bea

Channal sa...

Solen skiner så det blir en promenad! Jag har inga amaryllisar kvar! Fin helg till dig! Kram Anna