lördag 21 januari 2012

Tips önskas !!!

Finns det nån som kan tipsa om nåt bra fotoredigeringställe på internet. Är så besviken att picnic ska läggga ner. Man får dock hålla på till april hos dem .

Längtan efter lite färg blev stor så orangegula tulpaner har jag köpt till helgen. Det är årets andra tulpanbukett. Hade vita till nyårshelgen ....

Och en vit / grön fönsterviva ihop med lite gröna växter inhandlades också . Matchar mina vit/gröna gardiner just nu :-)

Bilder från gårdagens examensceremoni... Har försökt lagt lite fokus på min kära dotter.


Önskar alla en trevlig helg.
Kram

10 kommentarer:

IreneL sa...

Jag använder ett gratisprogram som heter PhotoScape. Det är toppen tycker jag!
Ha en fin helg!

Helén sa...

Härliga blomster du köpt. Fina Tulpaner o fin Viva:) Jag brukar använda Photo Shop, men har oxå laddat hem PhotoScape. //helen

Christina sa...

Jag har inget tips att ge dig. Jag använder Photoshop, men det är ju inte gratis.
Ha det gott!
Kram
Christina

Helens trädgård sa...

Kan inte hjälpa dig med något fotoprogram, tyvärr.

Men vill ändå säga att din Tulpanbukett är ljuvlig.

Trevlig helg!

Karla sa...

Tråkigt med Picnik...tycker jag! Funderar på att köpa mig Photo Shop...om jag inte hittar något annat lika bra som P.
;o(
Din vita fönsterviva är ju fantastisk! Det är precis en blomma ska se ut tycker jag...krit vit och lime grön i mitten!
Kram,Karla.

AnnCharlotte sa...

Jag använder photoshops gratisvariant.
http://www.photoshop.com/tools
Det är lätthanterligt tycker jag:)
Ha det bra :)

Hélena sa...

Picnick ska läggas ner? Gäller det Picasa också? Hoppas inte det, då blir jag ledsen.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Suss o Kai sa...

Har tyvärr inga tips kram suss

Bittan sa...

Hej !
Trodde först att jag läste fel när jag såg ditt inlägg. Vadå läggas ner helt plötsligt ???Så sent som förrförra veckan betalade jag för extra funktionerna ett år till med Picnic . Det stod visserligen att man skulle få tillbaka pengarna men det spelar kvitta då jag hellre hade velat ha kvar programmet. Använder också Photoscape som är minst lika bra och dessutom helt gratis. Enda problemet är att det inte funkar på mac så jag får hela tiden köra på dubbla datorer med mina foton.Photoshop ibland när jag har tid men det tar alldeses för mycket tid och är så komplicerat, det ska vara precis som dessa två program lätt och smidigt att få till lite roliga ramar och enklare redigering.
Ha en fortsatt mysig helg.

Kram Bittan

Channal sa...

Härliga blommor o grattis ännu en gång till din dotter! Jag har photoscape och picasa! Härlig söndag till dig! Kram Anna