torsdag 29 juli 2010

En vissen lilja

I höstas köpte jag , vad jag trodde iallafall , lökar av liljan  " Star Gazer ".
Men det kom upp nåt annat istället . Först trodde jag att det var en " Star Gazer  " som det blivit något fel på. Ja, det kan ju tänkas att vissa växter kan bli lite vanskapta eller vad jag nu ska kalla det för. Var ju liten besviken.....men när jag kom hem från semestern hade Mimi med bloggen Mimmis trädgård ett inlägg om sin vackra kungslilja. Då föll poletten ner.....det var ju en sån jag alltså hade fått. Ja, det kan allt bli fel. Men nu är jag riktigt glad ändå , för kungslilja är ju en riktigt fin lilja det också. Tyvärr var den ju nästan vissen när jag kom hem efter Gotlandsturen så jag visar en halvvissen blomma idag.
Lena/isis

9 kommentarer:

Margot sa...

Kungsliljan var fin även i halvvissnat tillstånd! Till hösten måste jag se till att få tag i lökar till den! Liljan Star Gazer har jag men den har inte slagit ut än! Så många fina ringblommor du har, jag visste knappt att det fanns så många olika sorter! Jag har aldrig sått sådana, men de är ju riktigt vackra!
Ha det gott!
Kram Margot

Anonym sa...

Tack för ditt besök hos mig! Roligt med nya bekanskaper.

Silltunnorna/vattentunnorna är jättevackra, täta och bra på alla vis... när det är vatten i dem! Så fort det blir en längre torrperiod och de inte blir fyllda med regnvatten regelbundet, så torkar de lite undan för undan, speciellt mina som står i söderläge. Har man vatten och "har råd" att fylla dem så är det inga som helst problem.

Nu ska jag kika runt på den trevliga blogg!

Regnhälsningar... nu är de fulla och täta!
Eva-Mari

Katarina sa...

Det är oftast inte kul med felleveranser, men båda liljorna är ju så vackra så jag skulle ha svårt att välja.

Lena Andersson sa...

Vissen men ack så vacker.
mvh Lena

Mimi sa...

Roligt att du kände igen liljan ifrån mitt inlägg! Hoppas du i alla fall fick känna på doften, för den är helt otrolig. Den rosa liljan är också jättefin! hälsn mimi

Unknown sa...

Ofta blir det fint, fast det blir fel:)
Vacker lilja, i alla fall!
Ha det gott,
Charlotta

Gudrun sa...

Hej Lena!
Underbara liljor, dem kan man inte få för mycket av och så doftar de så gott.
Det är rätt ofta som det kommer upp något annat än det man köper känns det som. För tre år sedan köpte jag liljor på trädgårdsmässan. Det är ett stånd med många rosa liljor och de är så kraftiga och fina men det är två olika sorter i gruppen. Det gör ju absolut ingenting men det var ju inte tanken när jag planterade dem. ;)
Önskar dig en bra dag.

Knatten sa...

Jo, ibland kan även fel kännas rätt. /Knatten

Jord under naglarna sa...

Vackert hur som helst! Jag har inte så många liljor, men ajg försöker peta ner några lökar varje år.

Må så gott!