tisdag 13 juli 2010

Första paprikorna....

....om än väldigt små :-)) börjar komma. De heter bananpaprika men fick se nu när jag kikar in på Impecta att de kallar den för chilipeppar också. Men enligt Impecta är den söt och god.


Lammöronen och purpurklätten är så fina nu och jag har ganska mycket av dem. Så jag blev sugen på att plocka en bukett. Det är en sak som är riktigt kul att få göra , med egna blommor från trädgården.

Det verkar som det är oväder på gång . Några mil härifrån är det värsta ovädret, åska och regn. Får se om det kommer hit. Västra Värmland har tydligen haft riktigt oväder i natt. Har jobbat natt och hörde det på radion. Åska, tromboner , omkullblåsta träd över vägar och bränder ...Usch men inga människor inblandade iallafall.

Kramar från Lena/isis

5 kommentarer:

Lena Andersson sa...

Mina paprikor är också på godväg, det är så spännande har inte odlat paprika förut.
mvh Lena

bakom berget sa...

Va kul! Jag såg att jag oxå har små små pyttepaprikor på min planta. Ännu nåt att förgylla sin sallad med!
Ha det gott! Kram Åsa.

Mimi sa...

Vad fina paprikor. Jag längtar så efter att få mitt växthus färdigt, men den här hettan gör att jag inte orkar greja med det.
Jättefin bukett! Jag har ingendera av de växterna. Hälsn mimi

Bea sa...

Hej!
Ja, igår gick världens värsta oväder förbi hos mig också det blev att stänga av datorn om jag ville ha den kvar :)
Jag har några paprika plantor som jag bara tagit frön u ren köpeplanta och se de växer så fint och har massor med frukter på G
Lammöron är tacksamma och söta i bukett, tyvärr frös min Purpurklätt bort.
Ha det gott!/ Bea

gittan sa...

Mina paprikor är komna lite längre men så sådde jag ju dem tidigt i vintras. Om de sen mognar tidigare för det... återstår att se =)