tisdag 6 juli 2010

Känner mig så enormt glad för att jag blivit en " trädgårdstok " . Att ha en trädgård att känna sån lycka för. Varje dag lär man sig nåt nytt både i sin egen trädgård och även när man läser alla trevliga trädgårdbloggar man hittar.
Tänk vad mycket jag lärt mig under några år och tänk vad lite jag egentligen kan. Finns ju så enormt mycket kvar att lära sig.

_______________________________________________________________

Första rosen har tittat fram. Den fanns här i trädgården när jag flyttade hit och alltså vet jag inte vad den heter. Jag är ju ganska så namnfixerad så det är synd :-) Tror det kan vara en Nina Weibull....

Till  min lycka hade jag kvar söta lilla aklejan Nora Barlow . Trodde den var borta men jag måste ha flyttat på den i höstas och givetvis glömt bort det.
Men nu har jag en liten planta som jag ska vara så rädd om :-) Hoppas den förökar sig.

Och titta vad jag hittade idag ...En ettårig vallmo som spridit sig från förra året. Riktigt kul...

Och nu så börjar busktomaten Vilma få sina små tomater också.  
Kram från Lena /isis

6 kommentarer:

Mimi sa...

Härlig ros! Jag har visst köpt en Nina Weibull i år, så jag hoppas min blir lika vacker!! Tycker så om de där Barlow aklejorna, vet inte hur jag undgått dem i min trädgård. Hälsn Mimi

IreneL sa...

Visst är det härligt att vara en trädgårdstok. Jag är också en sån :)
Underbara bilder!
Ha en fin dag! / Irene

Unknown sa...

Himmel så fint! Jag ÄLSKAR att var trädgårdstok:) Den där vallmon var ju i särklass!
Ha det gott,
Charlotta

Margot sa...

Jag gillar också att vara trädgårdstok, det är härligt! Så underbara bilder, den vallmon var helt otroligt läcker! Kul med tomater som hunnit så långt, mina har bara blom än!
Så vackra dina katter är, i förra inlägget, jättefina!
Ha det gott i värmen!
Kram Margot

Len@ sa...

Jag tror du har en likadan ros som jag har, den är ju helt underbart röd...Flammentanz heter den isf..... Jätte fina blommor du har i din trädgård.... :)

Bea sa...

Du är i gott sällskap, det finns "några" till som trälar i trägården ;)
Ljuvliga Nora, med dubbla volanger.
Det ser lovande ut med tomatskörden.
Ha en fin dag! Nu bär det iväg på det blå havet för vår del :)
Kram / Bea