måndag 5 juli 2010

Kattutställning och lite till :-)

Tillägg 15,40 till detta inlägg.

Är det nån som vet vart man kan vända sig med att få hjälp om man har problem med nåt på bloggen?
Funderar så på varför mina inlägg tar sån tid på sig att komma i blogglistan hos dem som har mig i sin blogglista. Det ska ju inte ta en hel dag .....

___________________________________________________________________________

Både lördag och söndag har vi varit på kattutställning med ......

Aberdeen som fått certifikat båda dagarna. Jätte kul....

.....och Black Beauty som tyvärr inte fått nåt certifikat men ändå en jätte bra bedömning så vi är jätte glada för det också.

Just nu har vi ingen mer utställning bokad men planerar ev. två stycken under hösten.

______________________________________________________

Det har inte blivit mycket trädgård under helgen men lite foton har jag tagit när jag kommit hem på kvällarna.
Har upptäckt att bärbuskarna håller på att mogna.  Det verkar inte bli några mängder av vinbären , tyvärr . Men hallonhäcken är riktigt fin.


 Jag har nu äntligen testat att göra ett fågelbad av ett rabarberblad i betong och för att vara allra första gången jag testat nåt liknande så är jag väldigt nöjd. Duger gott åt mig :-)
Jag håller också på att prova att göra trampstenar i glassbyttor . Men de är inte färdiga än.



Mina egensådda gyckelblomster ( av egenplockade frön förra hösten ) börjar få  fart nu. Vilken känsla att ha sått växter från egna fröer .
Kramar från Lena /isis

6 kommentarer:

Bea sa...

Hej min vän!
Så söta kissemissar du har! Väl värda fina poäng :)
Gyckelblomster har jags ått i flera år, väldigt tacksam blomma och frösår sig lätt till ett annat år!
Oj, vad jag drömmer om att hinna göra ngt i betong, men nu jobbar jag 4 v till och min tid ät ngt begränsad just nu, eftersom maken har semester och vi lever lite i otakt ..fniss..pga olika semestertider!
Nu kallar jobbet1
Må gott! /Bea

bakom berget sa...

Vilka fina katter du har!
Så snyggt ditt fågelbad blev. En modell som jag verkligen gillar. Jag lovar dig att skatorna trivs bäst. Dom badar som galningar i mitt.
Ha en skön kväll! Kram.

Louise sa...

Vilka fina bilder du har på bloggen! Har bläddrat mig igenon en del men får återkomma så man kan njuta lite i taget......!

kram louise

Rosor och ruiner sa...

Har ingen aning om vart man vänder sig med bloggfrågor...
Vad kul att det gick bra för katterna! Dom är så fina!

Lilla My sa...

Det var mig en söt kissemisse och säkert lycklig över sina poäng och förväntar sig nåt gott tills ni kom hem igen när han fått fina poäng?

Har aldrig prövat så gyckelblomster men dina var uläckra!
Ha det bra
Lotta

Mimi sa...

Söta katter! Trevligt rabarberbad. Hälsn Mimi