söndag 11 juli 2010

Lite från trädgården

Nu börjar miniringblommorna blomma. En söt blomma som jag sådde förra året också och som jag blev väldigt förtjust i så den ville jag ju ha i år med. Men i år har jag planterat de flesta i rabatterna . Nån har hamnat i nån kruka. Förra året hade jag dem i balkonglådor under fönster .

Här visar jag lyckoklöver. Även den är en favorit som jag hade förra året. Supersöt enligt mig och snabbväxt. Köpte lökar på Lidl.....

Jag måste bara få visa min lilla lilla gurka. Hi hi....Det är den första gurkan jag någonsin har fått att växa i  mitt liv. Så det känns lite extra.Testade ju djungelgurka förra året men det gick inget vidare. Ska bli riktigt spännande att sen om den här fortsätter att växa :-)) Det är en frilandsgurka , som Västeråsgurka i storlek.
Green Fingers är namnet på den.

Den här lilla penseén växer mellan plattorna på uteplatsen. Den ser lite härjad ut . Stackarn....Kul när den har frösått sig själv. Sånt gillar jag ...hi hi.

Idag innan regnet kom så var vi och badade . Det var nåt så fruktansvärt kvavt . Det blev genast skönare luft så fort regnet började. Det var riktigt välbehövligt och så behövs det inte vattnas så mycket i kväll.

Kramar från Lena/isis

6 kommentarer:

IreneL sa...

Åhhh har du fått regn! Det skulle behövas hos mig också! Vad söt den var miniringblomman!
Ha det bra! / Irene

Christina sa...

Här har vi vattnat ikväll. Det kom visserligen några droppar regn tidigare, men det förslog inte långt!
Jag tycker också om mina minipenséer, som har frösått sig lite överallt!
Ha det gott!
Christina

Rosor och ruiner sa...

Åh, har ni fått regn nu blir jag nästan avundsjuk...här är såå torrt! Vilken söt liten gurka du har!

Margot sa...

Åh, regn skulle jag också behöva, det är så torrt, så torrt! Kul med den lilla gurkan, alltid extra trevligt när sånt man sått lyckas bra!
Ha det gott!
Kram Margot

ormbunke sa...

Så söta ringblommor. Fantastisk färg. Sprider de sig inte som de vanliga.Ha de gott. Anita

Mimi sa...

Gurka är tacksam när den väl börjar ge gurkor. Jag har haft slanggurka i växthuset, dessutom hundra gånger godare än köpgurka! Söta Miniringblommor! Hälsn Mimi