fredag 2 juli 2010

Utflykt, pioner och potatis

Idag har jag och yngsta dottern varit på utflykt , bara hon och jag :-) Vi cyklade en runda som tog nästan två timmar och då ingick en paus i de timmarna. Vi slog oss ner i en slänt ner mot ett vattendrag och fikade efter halva vägen.

Vi skördade den första potatisen idag. Den var helt klart godkänd.

Så idag har pionerna äntligen blomstrat riktigt mycket.

Här kommer lite närbilder. Kan inte låta bli att fota dem. De är så vackra .....

Och bin borrar in sig för att suga nektar.

I helgen ska vi på kattutställning både lördag och söndag. Passar på båda dagarna när det inte är så långt hemifrån. Så nu ska jag gå igenom väskan med alla sakerna. Och även förbereda morgondagens lunch. Tänkte testa Irenes ( med bloggen Blomster ) kycklingsallad .
Kramar från Lena/isis

5 kommentarer:

Lena Andersson sa...

Lycka till på kattutställningen är det cert på gång. Jag måste åka utomlands om jag ska fortsätta ställa.
mvh Lena

knatten sa...

Vilka hräliga bilder du tagit på pionen. Synd man inte får med doften, för jag antar att det är en doftpion eller....
Kattutställning, kul. Det brukar vara kattutställningar här nere i Värnamo o Gislaved en gång om året. Åker du dit då? Skulle vara kul att få se din katt, menar jag.
Och inte tänker jag vara anonym, inte. Vad i hela friden är det för sjuk person som skriver dumheter????
Kram o ha en bra dag!!! /Knatten

Anonym sa...

Underbara bilder, önskar jag också hade pioner i min trädgård. Har försökt men de tycks aldrig trivs här så det är väl bara att inse faktum.
Kan tänka mig ny potatisen smakade bra, den egna är den allra bästa!
Fortsatt skön sommar!
Kram Lussan

Ing-Marie sa...

Å vilken snygg rosa färg på dina blommor....SÅ SNYGGA.
Hoppas det går bra på kattutställningen ni ska på.

Mimi sa...

Trevligt med cykelutfärd! Vilken pion, den är ju så härlig och trevliga bilder av den. Egen potatis är bäst :) Hälsn Mimi